Tabel cu toate mărcile și perioada de schimb ale uleiului

Limba discuției: Română
#1
Olah Janos – Membru de forum Nou
(de un an, 6 luni)
Bună ziua vreau să știu dacă avem tabel actualizat cu tipurile de ulei la toate mărcile de autovehicule și cantitatea, mulțumesc frumos
ID postare: 10
#2
Juhász Tünde – Membru de forum Nou
(de un an, 6 luni)
Bună ziua. La fiecare cerere a clientului, folosim pentru alegerea uleiului protrivit , baza de date al producătorului, însă este într-un format și mărime, încât nu avem posibilitatea de a o expune pe site-ul nostru direct momentan. Vă mulțumim.
ID postare: 12
#3
SC MON GAM SRL – Membru de forum Nou
(de un an, 6 luni)
Buna ziua. Datorita faptului ca mi-e cam frica sa incerc si sa recomand uleiul METALUBS, as vrea sa-mi spuneti in ce masura este mai ok. decat uleiul existent si incercat de multi proprietari de automobile( MOBIL, CASTROL, MOTUL, etc), ca mai ieftin nu e si din fisele tehnice descarcate de pe site rezulta ca nu sunt full sintetice. Eu folosesc numai mobil 1 esp, 5w30. Alte uleiuri, chiar si cel original, recomandat de toyota( ca toyota avensis am) se consuma( 1,5 L/15000 km). Multumesc.
ID postare: 15
#4
Olah Janos – Membru de forum Nou
(de un an, 6 luni)
Bună ziua după experienta cu uleiul mobil 1au fost probleme și la alte mărci de mașini,, Opel,, pe lângă consumul de ulei avea și un zgomot mai mare decât cu o alta marca de ulei, de aceeași vâscozitate și parametrii, recomand schimbarea brendului de ulei,, părere proprie din experiență,, mulțumesc frumos
ID postare: 16
#5
SC MON GAM SRL – Membru de forum Nou
(de un an, 6 luni)
Eu spuneam ca uleiul MOBIL 1 ESP FORMULA, 5 W 30, este singurul ulei care nu se papa, adica este, pana acum cel mai bun. Dar depinde de masina, bineinteles!
ID postare: 17
#6
Olah Janos – Membru de forum Nou
(de un an, 6 luni)
Bună seara, cu siguranță depinde și de marca de mașină experienta cu uleiul mobil 1 am avut-o cu Opel astra 1.9 tdi, și am fost nevoit să schimb uleiul
ID postare: 18
#7
Kiss-Bodor Istvan (Moderator)
(de un an, 6 luni) | Editat în 17 octombrie 2017, 14:57 de Kiss-Bodor Istvan
Definiția uleiurilor sintetice / full sintetice etc. este destul de complicată dar sper că asta o să vă ajute:
Uleiurile pot fi fabricate din diferite materii de bază clasificate de Institutul American de Petrol (API) în 5 grupe.

- grupele I şi II, sunt uleiuri de bază rafinate pe bază de ţiţei
- grupa III, care sunt uleiuri minerale de bază rafinate prin hidrocracare
- grupa IV PAO
- grupa V altele

După cum vedeți clasificare nu este semisintetică, sintetică etc.
Motivul este simplu: termenul full sintetic sau sintetic NU are un procent fix stabilit, adică dacă cineva amestecă 50%-50% din grupa 3 cu 4 poate numi uleiul semisintetic, sintetic sau full sintetic, pentru că nu există legislație pentru a stabili concret procentul.

Denumirea „full sintetic” este la fel de subiectivă ca și cum „excelent” sau “foarte bun”, iar compania Mobil știe asta foarte bine, pentru că au dat în judecată firma Castrol pentru folosirea denumirii „sintetic” pentru un ulei fabricat din baza 3 (hidrocracate) și au pierdut (după teste instanța a decis că uleiurile fabricate din materii de bază integral hidrocracate au structură și calitate diferită față de uleiurile minerale, deci sunt sintetice).

Citez compoziția uleiului MOBIL 1 ESP FORMULA, 5w30 din fișa ascunsă foarte bine pe site-ul lor:

C14-16-18 ALKYL PHENOL 0.1 - < 1%
POLYOLEFIN POLYAMINE SUCCINIMIDE 147880-09-9 1 - < 5%
Base Oil 192062-09-430-40%
Trade Secret 01Trade Secret20-30%
Trade Secret 02Trade Secret10-20%
Trade Secret 03Trade Secret5-10%
Trade Secret 04Trade Secret5-10%
Trade Secret 05Trade Secret1-5%
Trade Secret 06Trade Secret1-5%
Trade Secret 07Trade Secret1-5%
Trade Secret 08Trade Secret1-5%
Trade Secret 09Trade Secret1-5%
Trade Secret 10Trade Secret0.1-1%
Trade Secret 11Trade Secret0.1-1%
Trade Secret 12Trade Secret0.1-1%
Trade Secret 13Trade Secret0.1-1%
Trade Secret 14Trade Secret0.1-1%
Trade Secret 15Trade Secret0.1-1%
Trade Secret 16Trade Secret<0.1%

Uleiul de bază Cas nr. 92062-09-4 dacă căutați în baza de date REACH este: Slack wax (petroleum), hydrotreated, deci un ulei din Grupa 3. Ironic, Mobil a dat în judecată Castrolul (în 1999) pentru că a folosit pentru reclame denumirea sintetic pentru uleiuri din aceeași grupă, iar acum ei folosesc denumirea full sintetic pentru același produs.

Concluzie:
Sintetic, semisintetic, full sintetic sunt termeni subiectivi pentru marketing, nu sunt regulate de organele de control ca API.
Uleiurile moderne pe piață azi sunt 99% un mix din uleiuri de bază Grupa 3 și 4 + aditivi, indiferent de denumirea lor.
Compoziția exactă fiind secret comercial noi ne putem baza numai pe aprobările producătorilor de auto (de ex. BMW Longlife-04; MB-Approval 229.51; VW 504.00/507.00 (Longlife-III) etc.) și experiența cu folosirea îndelungată.
ID postare: 19
#8
SC MON GAM SRL – Membru de forum Nou
(de un an, 6 luni)
Multumim foarte mult! Dar astea le cam stiam! De aceea as dori un ulei in care sa pot avea incredere, mai ales cu ultimele scandaluri cu, contrafacutele...
De aceea va intreb: ce garantii avem ca uleiul METALUBS are si va avea calitate inalta?
Inainte, pe site-ul METABOND, era si o garantie de 15 000 euro. Asta v-ar ajuta pt. credibilitate.
Oricum...voi incerca uleiul METALUBS, si voi scrie dupa...la bal sau la spital...
ID postare: 20
#9
Olah Janos – Membru de forum Nou
(de un an, 6 luni)
Bună ziua aveți perfectă dreptate, trebuie folosit ulei care corespunde normelor API și să se și potrivească blatul, de accea avem nevoie de un tabel al mărcilor de mașini și blatul care se potrivește pt a putea servi clienți cu un ulei de calitate,, menționez că la magazinele de specialitate vând tot felul de uleiuri mai ales la care au cel mai mare câștig și este și foarte ieftin, fără marcă, mulțumesc frumos
ID postare: 21